براجراف بالانجليزي عن الفقراء
‫الرئيسية‬ أبحاث براجراف بالانجليزي عن الفقراء

براجراف بالانجليزي عن الفقراء

جمعنا لكم براجراف بالانجليزي عن الفقراء ، يعتبر الفقراء هم اكثر طبقى مجتمعية تحتاج إلى الاهتمام وتسليط الضوء عليهم وذلك لمساعدتهم وتحسين دخلهم مما يعمل على تحسين مستواهم المعيشي، وينبغي علينا كما اننا نبحث في أسبب انتشار مشكلة الفقر يجب علينا وضع عدة حلول للقضاء على الفقر نهائيا في المجتمعات النامية خاصة، فإليكم موضوع تعبير و براجراف بالانجليزي عن الفقراء.

براجراف بالانجليزي عن الفقراء

There are many reasons for the spread of poverty in developing societies, including: the lack of job opportunities for young people, the spread of unemployment among the segments of society, the lack of a family breadwinner to support them, the failure of many men to feel responsible for their family, the low level of awareness among people, and many other reasons.
يوجد أسباب كثيرة لانتشار الفقر في المجتمعات النامية منها:عدم توافر فرص عمل للشباب وانتشار معدل البطالة بين فئات المجتمع، عدم وجود عائل للأسرة ينفق عليهم، عدم شعور العديد من الرجال بالمسئولية إتجاه اسرتهم، انخفاض معدل الوعي بين الناس والعديد من الأسباب الأخرى .

There is also a very clear reason for the spread of poverty in developing societies, which is that there are many jobs that young people consider flawed and underestimate them, so they prefer unemployment over them.
كما أن هناك سبب واضح جدا لانتشار الفقر في المجتمعات النامية وهو أنه يوجد العديد من الوظائف التي يعتبرها الشباب وظائف معيبة وتقلل من شأنهم فيفضلون البطاله عنها

As there is a clear reason for the high rate of poverty in developing societies, which is the lack of interest in education among the lower classes of society, as science is a beacon of light and knowledge and it works on the advancement of nations and societies, so it should be taken care of well from a young age.
حيث أن هناك سبب واضح لارتفاع معدل الفقر في المجتمعات النامية وهو عدم الاهتمام بالتعليم بين الطبقات الدنيا من المجتمع ، فالعلم منارة نور ومعرفة ويعمل على تقدم الأمم والمجتمعات. ، لذلك يجب الاعتناء به جيدًا منذ الصغر.

The economic deterioration of the state is also one of the strongest and most important causes of the high poverty rate, especially in developing societies. Therefore, hard work and diligence should be made to raise the state’s economic level and thus this progress will be reflected on the people.
كما أن التدهور الاقتصادي للدولة يعد من اقوى واهم اسباب ارتفاع معدل الفقر وخاصة في المجتمعات النامية، فلذلك ينبغي الكد والاجتهاد لرفع المستوى الاقتصاد للدولة وبالتالي هذا التقدم ينعكس على الشعوب.

And we should, as we discuss the causes of the spread of the poverty rate, we should develop actual plans to completely eliminate this major problem, such as: interest in education among young people, eliminating the unemployment rate, working to provide schools and education in universities to increase the rate of awareness among young men and women.
وينبغي علينا كما نبحث في اسباب انتشار معدل الفقر، ينبغي علينا وضع خطط فعلية للقضاء تماما على تلك المشكلة الكبرى مثل: الاهتمام بالتعليم بين الشباب، القضاء على معدل البطالة، العمل على توفير المدارس والتعليم بالجامعات لزيادة معدل الوعي بين الشباب والفتيات.

There is also an important aspect that must be applied by the state, which is to activate the role of monitoring the markets to monitor prices to prevent the greed of traders so as not to monopolize the markets and raise prices without supervision.
كما هناك جانبا هاما يجب تطبيقه من قبل الدولة وهو تفعيل دور الرقابة على الاسواق لمراقبة الأسعار لمنع جشع التجار حتى لا يحتكروا الأسواق ويرفعون الأسعار بدون رقيب.

مقالات أخرى قد تهمك
براجراف بالانجليزي عن المذاكرة

براجراف عن اهمية دور الأب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *