بوستات لام كلثوم

يهتم الكثير من العشاق والأحبة بجمع بوستات لام كلثوم ، تحمل كلمات لأغنياتها الجميلة من الزمن الجميل، كلمات تتحدث عن الحب والشغف والاهتمام بين العشاق.

وأم كلثوم هي مغنية مصرية اشتهرت في مصر والعالم العربي، وتُعرف بـ”كوكب الشرق” و”سيدة الغناء العربي”، وتعتبر من المطربات اللواتي ذاعت سيطهن منذ نعومة أظافرهن، حيث كانت تُنشد الأناشيد الدينية مع والدها منذ صغرها.

بوستات لام كلثوم

جمعنا لكم عدد كبير من بوستات لام كلثوم ، التي تحمل الكثير من الأغنيات الخاصة بـ كوكب الشرق.

  • انت عمري.. رجعوني عنيك لأيامي اللي راحوا علموني أندم على الماضي وجراحه اللي شفته قبل ما تشوفك عنيه عمر ضايع يحسبوه إزاي عليّ انت عمري اللي ابتدي بنورك صباحه قد ايه من عمري قبلك راح وعدّى يا حبيبي قد ايه من عمري راح ولا شاف القلب قبلك فرحة واحدة ولا داق في الدنيا غير طعم الجراح.
  • أراك عصي الدمع.. أما للهوى نهي عليك ولا أمـــــــــر ولكن مثلي لا يذاع له ســـــــــــــر واذللت دمعاً من خلائقه الكبــــــــر إذا هي أذكتها الصبابة والفكـــــــــر إذا مت ظمآناً فلا نزل القطـــــــــــر فقلت معاذ الله بل أنت لا الدهــــر أراك عصي الدمع شيمتك الصبـــــر نعم أنا مشتاق وعندي لوعــــــــــة إذا الليل أضواني بسطت يد الهـوى تكاد تضيء النار بين جوانحـــــــي معللتي بالوصل والموت دونـــــــــه.
  • سيرة الحب.. طول عمرى باخاف من الحب وسيرة الحب وظلم الحب لكل أصحابه وأعرف حكايات مليانه آهات ودموع وأنين والعاشقين دابوا ما تابوا طول عمرى بأقول لا أنا قد الشوق وليالى الشوق ولا قلبى قد عذابه وقابلتك انت لقيتك بتغير كل حياتى ما أعرفش إزاى حبيتك ما أعرفش إزاى ياحياتى من همسة حب لقيتنى باحب وأدوب فى الحب وصبح وليل على بابه فات من عمرى سنين وسنين شفت كتير و قليل عاشقين اللى بيشكى حاله لحاله واللى بيبكى على مواله.
  • فكروني.. كلموني تاني عنك ……. فكروني .. فكروني صحوا نار الشوق الشوق في قلبي .. و فعيوني .. كلموني تاني عنك ……. فكروني .. فكروني صحوا نار الشوق… الشوق في قلبي .. و فعيوني .. رجعولي الماضي بنعيموا وغلاوته و بحلاوته وبعزابو بأ ساوته … رجعولي الماضي بنعيموا وغلاوته و بحلاوته وبعزابو بأ ساوته …
  • لسه فاكر.. لسه فاكر قلبي يدي لك أمـــــــــــــــان ولا فاكر كلمه ح تعيد اللي كـــــــــــان والا نظره توصل الشوق بالحنـــــــــــــان سه فاكر كان زمان .. كان زمــــــــــان كانت الأيام في قلبي دموع بتجــــــــــــري وانت تحلالك دموعي وهي عمـــــــــــــــري ياما هانت لك وكانت كل مــــــــــــــره تمحي كلمة من أماني فيك وصبــــــــــــري كلمة لما راح الهوى ويا الجـــــــــــــراح واللي قاسيته في ليلي اتنسى ويا الصبـــاح والنهار ده الحب والشوق والحنـــــــــــان لما تسألني أقولك كان زمــــــــــــــــان.
  • هذه ليلتي.. هذه ليلتى وحلم حياتي بين ماض من الزمان وآت الهوى أنت كله والأماني فاملأ الكاس بالغرام وهات بعد حين يبدل الحب دارا والعصافير تهجر الأوكارا وديار كانت قديما ديارا سترانا كما نراها قفارا سوف تلهو بنا الحياة وتسخر فتعالى أحبك الآن أكثر والمساء الذى تهادى إلينا ثم أصغى والحب فى مقلتينا لسؤال عن الهوى وجواب وحديث يذوب فى شفتينا قد أطال الوقوف حين دعاني الأشواق عن أجفاني فادن منى وخذ إليك حناني ثم اغمض عينيك حتى تراني وليكن ليلنا طويلا طويلا فكثير اللقاء كان قليلا..
  • اسأل روحك.. إسأل روحك .. إسأل قلبك .. قبل ما تسأل إيه غيّرني أنا غيّرني عذابي في حبك .. بعد ما كان أملي مصبّرني غدرك بيّ .. أثّر فيّ .. و اتغيّرت شوية شوية.
  • اتغيّرت ومش بإيدية و بديت أطوي حنيني إليك .. و أكره ضعفي و صبري عليك و اخترت ابعد .. و عرفت أعند حتى الهجر قدرت عليه .. شو ف القسوة بتعمل إيه.
  • حيرت قلبي معاك حيرت قلبي معاك.. وأنا بداري واخبي قل لي أعمل إيه وياك.. ولا أعمل إيه ويا قلبي بدي اشكي لك من نار حبي.. بدي احكي لك ع اللي في قلبي وأقولك ع اللي سهرني.. وأقولك ع اللي بكاني وأصور لك ضنى روحي.. وعزة نفسي منعاني يا قاسي بص في عيني.. وشوف إيه أنكتب فيها دي نظرة شوق وحنيه .. ودي دمعة بداريها وده خيال بيين الأجفان.. فضل معاي الليل كله سهرني بين فكر وأشجان.. وفات لي جوه العين ظله وبين شوقي وحرماني.. وحيرتي ويا كتماني.
  • فات الميعاد وبقينا بعاد بعاد والنار بقت دخان ورماد فات الميعاد تفيد ب أيه يا ندم يا ندم وتعمل ايه يا عتاب طالت ليالي ليالي الألم وتفرقوا الأحباب كفايه بأه تعذيب وشقى ودموع في فراق ودموع في لقى تعتب عليا ليه انا ب ايديه ايه.
  • ياللي عمرك ما خلفت ميعاد في عمرك الليلة دى غبت ليه؟ حيرنى أمرك أخرك إيه عنى ؟ مستحيل الدنيا عنى تأخرك بالأمل مستنى سهران تجينى يا حياتى واسهرك تعالى حب العمر كله نخلصه حب الليله دي تعالى شوق العمر كله تعيشه م القلب الليله دي ما تخليش أشواقنا لبكره ما تخليش فرحتنا لبكره كأن أول ليله للحب الليله دي يا حبيبى ونبض قلبى ونور حياته يا ابتسام ليلي وخياله وذكرياته هديت الدنيا هنا واتلهفت لك كلها معايا هنا اتلفتت لك الربيع الورد النبع اللي جاري الجيتار الهمس الليل اللي ساري كلهم ويايا أهم مستنين كلهم يا حياتى لك متشوقين لحبايبك دول ولقلبى أنا لليالى الشوق ونداها لنا ما تعذبناش ما تشوقناش وتعالى نعيش فرحتنا هنا لغيرك ما مددت يداً.

إقرأ أيضاً:

بوستات قصيره عن الرجوله

بوستات عن الحب الحلال

بوستات عن الحب المستحيل

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.