نكت مصرية قصيرة مضحكة
‫الرئيسية‬ نكت وفوازير نكت مصرية قصيرة مضحكة

نكت مصرية قصيرة مضحكة

جمعنا لكم من قسم نكت وفوازير أجمل نكت مصرية قصيرة مضحكة ، يمكن تبادلها بين الأصدقاء بشكل طبيعي، لإضفاء جو من البهجة والمرح والفكاهة، لكسر الملل والروتين الذي يسود المحادثات بصورة مستمرة.

نكت مصرية قصيرة مضحكة

– بخيل وقعت فلوسه من فوق السطح نزل ملقاهمش.. ليه؟ نزل أسرع منهم.

– مرة 5 دخلوا كلية الهندسة اثنين طلعوا مهندسين وثلاثة مدينة نصر.

– بطة مسطولة راحت للبقال قالتله عندك عنب؟ قالها لا.. راحت ورجعت تاني قالتله عندك عنب؟ قالها أنت مبتفهميش معنديش عنب ولو رجعتي هنا تاني هربطك عندي في المحل.. راحت ورجعت بعد شوية قالتله عندك حبل؟ قالها لا قالتله طب عندك عنب؟

– موظف مصري بيسأل موظف أمريكي أنت مرتبك كام؟ قاله 700 دولار مرتب أساسي و700 بدل خطر و500 بدل سفر و600 بدل غربة وأنت مرتبك كام؟ رد المصري قاله 600 جنيه.. قاله ودول بدل ايه؟؟ قاله بدل ما اشحت.

– واحد محشش حلم أن في ناس ضربته في الحلم.. تاني يوم راح مجمع ولاد عمه ونامو بدري.

– واحد بقول لصاحبه: تلاتة ما ممكن تشوفهم بحياتك، بتعرف شو هم؟ قاله: شو؟ قاله: الملائكة، والجن، وواحد مداينه مصاري. ههه

– الشرطي: مدام ما بصير هيك صرتِ داعسة تلاتة بنفس الشهر. المدام: طب ليش هوي قديش بحقِّلي؟؟ ههه

– واحد بيسأله دكتور العيون: ها خير من شو بتشكي؟ قاله: والله يا دكتور بطلت أشوف المصاري.ههه

– في قهوة تعبانة ليش؟ ما فيهاش هيل. ههه

– خليجي دخل يحلق عند حلاق مصري طلع أقرع ليش؟ عشان كل ما الحلاق يقله: كويس كدا؟ الخليجي يرد عليه: والله ما قصّرت. هههه.

– الزوج: هاتي السجادة عشان أصلي الضهر.. الزوجة: الشرع بيقول صلاة الراجل في المسجد.. الزوج: والشرع برده بيقول مثنى وثلاث ورباع.. الزوجة: افرشلك السجادة في الصالة ولا في الأوضة.

– واحد قال لأمه ادعيلي.. قالتله روح يا ابني ربنا يديك بيت من غير إيجار، وأكل من غير فلوس، وناس يحرسوك.. لقى نفسه في السجن.

– في أمريكا بيخافو يقولو للأطفال أن بابا نويل مش حقيقي عشان نفسيتهم.. لكن عندنا في مصر بنقولهم أن أحنا لقينهم على باب جامع أو جنب الزبالة.

– تشاجر رجل وزوجته شجاراً عظيماً، فقال لها: لقد مللت من عشرتك. فقالت: مللت من عشرتي؟ طيب اصرفها خمستين يا خويا.

– قال حكيم لصاحبه: ليس على الدنيا أمان، فتوقع منها أيّ شيء يا صاحبي. قام صاحبه وضربه كف بأقوى ما عنده على رقبته هراها، وقله: بذمتك توقعته؟

– سأل معلم طالب: لو خيروك بين العقل والمال، ماذا ستختار؟ فقال الطالب: سأختار المال. قال المعلم: أمّا أنا فسأختار العقل. فقال الطالب: والله يا برنس كل واحد بيختار الي ناقصه.

– الطبيب النفسي: عندما يحين وقت النوم ضع كل همومك خارجاً ونَم. الزوج: لا ي دكتور مش لهالدرجة، بدك ياني أخلي مرتي تنام بالشارع!

– بخيل واقف فى البلكونة… ابنه جاى من بعيد يقوله بابا بابا بابا … قاله: يا مغفل بابا واحده كفاية.

– واحد بلدياتنا بيتخانق مع واحد.. فضربه على وشه فقاله ليه كده ما قفايا موجود اهه..

– غبى شاف مقهى انترنت مكتوب عليه الساعه بــ 3 جنيه…. دخل يسأل هي ضد الماية؟

– حسنين لقى شنطة فلوس و عايز يخبيها قام حافر فى الأرض و دفنها و كتب مافيش فلوس هنا قام محمدين حفر وخد الفلوس و كتب محمدين مخدش حاجة.

– تلميذ بيقول لوالدته تعالي معايا المدرسة بكره.. قالتله ليه يا حبيبي؟ قالها المدرس قال اللي مش هيعمل الواجب هضرب أمه بالجذمة.

– ثلاثة محششين وقفو تاكس.. صاحب التاكس عرف أنهم محششين شغل العربية وطفاها تاني وقالهم يلا وصلنا.. الأولاني عايز يديه الفلوس.. التاني اتخانق معاه عشان يدفع هو.. التالت نزل من العربية وراح ضرب السواق بالقلم وقاله عاجبك الخناقة دي عشان تبقى تسوق بسرعة.

– معلمة رياضيات ضربتها سيارة فقدت الوعي، أخدوها عالمستشفى فالدكتور بقول لأهلها عندها كسور، قامت قالتلهم تنسوش توحدوا المقامااات. ههه

– شرطي بيسأل واحد واقف قدام بيته إنت من أهل البيت؟ قاله لا من كفار قريش، أخده الشرطي ورماه بالحبس وكل ما يقله طلعني، بيحكيلو ما بطلعك ليجي أبو لهب يكفلك. هههه

– غبي بيعمل تحليل دم، قله الدكتور انت عندك سكر في الدم، قله المريض الله يكرمك يا دكتور والله انت الي زي العسل.

مقالات أخرى قد تهمك:-

نكت مضحكة جدا

نكت مصرية قصيرة مضحكة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *